OPTYMALIZACJA PROCESÓW HANDLOWYCH
REFERENCJE AUCHAN TELECOM DLA COMARCH S.A.
Auchan Telecom jest częścią Auchan Francja - spółki będącej właścicielem jednej z największych sieci handlowych na świecie. Auchan Telecom, znana lepiej pod marką A-Mobile, to wirtualny operator telefonii komórkowej, oferujący usługi mobilne takie jak karty pre-paid oraz mobilny Internet z serwisem billingowym online. Dodatkowo spółka zarządza dystrybucją kart pre-paid innych operatorów w ramach całej sieci sprzedaży Auchan Group.
Platforma Comarch ERP ALTUM jest wykorzystywana przez Auchan Telecom do prowadzenia sprzedaży i obsługi zamówień, dystrybucji i zwrotów produktów (np. doładowań stanu konta, gier i muzyki możliwych do pobrania online oraz innych usług). System zarządza również procesem weryfikacji faktur dostawców, wystawianiem faktur dla klientów i wszystkimi aspektami związanymi z księgowością.
Dzięki możliwościom silnika Business Process Management oraz dzięki wykorzystaniu narzędzia Business Intelligence będącego integralną częścią systemu Comarch ERP Altum nastąpiła automatyzacja procesów w firmie. Dodatkowo firma zyskała lepsze planowanie zakupów i sprzedaży oraz kontrolę stanów magazynowych.
Czynnikiem, który zadecydował o finalnej decyzji wyboru Comarch ERP ALTUM przez Auchan Telecom była jego otwarta architektura, pozwalająca na szeroką integrację ze środowiskiem IT w Auchan.
Największym wyzwaniem była skala rozwiązania: obsługa 450 000 klientów Auchan Telecom oraz 25 000 operacji dziennie. Egzamin ten system zdał celująco.
"Dzięki w pełni dostępnemu API, a także możliwości korzystania z silnika Workflow Comarch ALTUM jako platformy do integracji i automatyzacji procesów biznesowych, możliwe było stworzenie rozwiązania, które całkowicie spełnia wysokie wymagania Auchan Telecom” – mówi Mathieu Abt, Dyrektor Działu IT w Auchan Group.
Wyzwanie - skala rozwiązania
Każdego dnia system obsługuje dziesiątki tysięcy operacji, zarządza procesami rozliczeń z ponad 10 000 punktów sprzedaży należących do 7 sieci handlowych i sieci dystrybucji oraz partnerów Auchan. Tworzenie zamówień, dostawa kodów doładowań, zawieranie umów pomiędzy dostawcami i klientami – wszystkie te zadania, pierwotnie wykonywane ręcznie, zostały zautomatyzowane dzięki wdrożeniu Comarch ERP ALTUM.
Rozwiązanie nie tylko przyczyniło się do przyśpieszenia procesów Auchan Telecom, a tym samym do obniżenia kosztów, ale również pozwoliło na zmniejszenie ryzyka popełnienia błędów w czasie codziennych czynności.
Rekomendacja
Wykorzystanie wbudowanego w system Comarch ERP ALTUM silnika Workflow pozwoliło na znaczne usprawnienie procesów biznesowych Auchan Telecom i automatyzację zadań, które do tej pory wykonywane były przez ludzi.
Dodatkowo narzędzia Business Intelligence, wspierające podejmowanie decyzji, dzięki zestawom predefiniowanych raportów, dashboardom i alertom pozwoliły na szczegółowe analizy dotyczące zakupów, sprzedaży, obrotów, poziomu stanów magazynowych i innych obszarów działalności firmy.
Tworzenie raportów i dostęp do informacji stało się łatwiejsze z wykorzystaniem hurtowni danych i technologii OLAP, która pozwala tworzenie wielowymiarowych i wielowariantowe analiz i symulacji różnych obszarów działalności firmy.
W konsekwencji wbudowane w Comarch ERP ALTUM narzędzia analityczne wpływają na uproszczenie i wzrost efektywności procesów decyzyjnych.
Jeśli chciałbyś przekonać się, czy Comarch ERP Altum sprawdzi się również w Twojej firmie,
wypełnij formularz lub zadzwoń.
FORMULARZ KONTAKTOWY